Cukkini

LilaLicsi - Cukkini

Nekem a cukkini szó hallatán Olaszország villan be, talán azért lehetséges ez, mert Európán belül, Olaszországban lett először sikeres. Mexikóban elég rég óta része az étkezésnek, nálunk azonban csak a huszadik század közepétől fogyasztják szélesebb körben.
A cukkini 95%  víz. Tartalmaz C, A, B1, B2, B6, B9 vitamint. Ásványi anyagok közül megtalálható benne a mangán, kalcium, magnézium, kálium, réz, szelén, foszfor és cink. Folsavban és élelmi rostban gazdag. Legjelentősebb tápanyaga a héjában található béta-karotin.

Gyógyhatása:

Leginkább antioxidáns anyagainak tudható be. Enyhe hashajtó, gyulladás gátló és vértisztító. Alacsony energia tartalma miatt a legkülönbözőbb diétákban és fogyókúra alkalmával is bátran fogyasztható.

Konyhában:

Íze semleges, fűszerekkel jól kiegészíthető. A zsenge, puha héjú példányokat érdemes megvásárolni, hiszen ezek héjastul készíthetőek el. Konyhában való felhasználása kimeríthetetlen. Készíthetjük párolva, töltve, sütve, grillezhetjük a szabadban, de még savanyíthatjuk is. Tehetjük salátába, készíthetünk belőle mártogatóst, főzeléket, pörköltet vagy süteményt.
Aki igazi csemegére vágyik az a cukkini virágát is felhasználhatja. Nálam a kertben megtalálható, így könnyebb helyzetben vagyok, ugyanis ritkán vásárolható és akkor is arany árban kapható. Kissé diós íze, igazi kuriózum. A bibéket kiszedve tölthetjük, ránthatjuk, párolhatjuk.

Kép forrása:pixabay.com

Vélemény, hozzászólás?


Naptár

2019. augusztus
h k s c p s v
« jún    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Hírlevél

Iratkozz fel a hírlevélre!