Borsó

LilaLicsi - paradicsomos tészta

Talán minden veteményesben megtalálható, ez a finom fehérjeforrás. Magas az A, B, C, K, és E vitamin tartalma. Kiemelkedően gazdag a vas, kálium, foszfor, kalcium, magnézium, mangán, cink, és antioxidáns tartalma. Szabályozza az emésztést és a vérnyomást, segítheti a szervezet energiatermelő sejtjeit. Vegetáriánusok is bátran fogyaszthatják, hiszen kellő mennyiségű fehérjét tartalmaz.

 Három fajtája ismert:
  • kifejtőborsó: kevésbé ízletes, mivel cukortartalma gyorsan alakul át keményítővé
  • velőborsó: nyersen fogyasztva édes és puha
  • cukorborsó: ezt a fajtát hüvelyestül is főzhetjük

Vásárlásnál az épp, roppanós és zsenge hüvelyt keressük, erre essen a választásunk. Fejtés után érdemes minél előbb felhasználni, hiszen gyorsan veszít cukortartalmából. A frissen fejtett zöldborsó hamar megpuhul, ezért főzési ideje rövidebb.

Felhasználása változatos, levesek, köretek, főzelékek, saláták, raguk alapja lehet, persze frissen fogyasztva a legjobb.

Vélemény, hozzászólás?


Naptár

2019. augusztus
h k s c p s v
« jún    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Hírlevél

Iratkozz fel a hírlevélre!