A szerény sárgarépa

Sárgarépa

A sárgarépát régóta termesztjük és fogyasztjuk, miközben nem is gondoljuk, hogy micsoda erő lakozik ebben a növényben. A szerény, de annál értékesebb növényt évszázadok alatt nemesítették, már Hippokratész is gyomorerősítőnek javasolta.

A szerény sárgarépa
Jellegzetes narancssárga színét a béta-karotinnak köszönheti, melyet szervezetünk szükség szerint A-vitaminná alakít át. A sárgarépa rostban gazdag zöldségnövény, igazi szezonja leginkább ősszel van, és ilyenkor a legfinomabb a frissen szedett répából készült leves. A sárgarépa nyersen és főzve is ajánlott, de a legtöbb zöldséggel szemben főzve táplálóbb, mint nyersen. Kalóriatartalma alacsony, így bármelyik diétába beilleszthető, gyakran fogyasztják léböjtkúra részeként. A babáknak készült bébiételek fontos összetevője a répapüré, mellyel megakadályozható a puffadás és hasmenés.

Gyógyhatása:

A sárgarépa a tápanyagok valóságos tárháza. Sok benne az A, B, C vitamin, antioxidáns tartalma magas, illetve értékes ásványi anyagokat tartalmaz, például vas, kalcium, kálium. Emésztésre gyakorolt, híresen kedvező hatásai miatt, megérdemelten nyerte el a “bél nagy barátja” elnevezést. 3 reszelt sárgarépa elfogyasztása segítséget jelenthet a hasmenés megállítására. Fogyasztása fokozza az étvágyat és növeli az emésztőnedvek kiválasztását. Antioxidáns hatása révén erősíti az immunrendszert, illetve segít megelőzni a vírusok és baktériumok okozta fertőzéseket. Régóta ismert, hogy a karotin jót tesz a szemnek, a sárgarépa rendszeres fogyasztása javíthatja az A-vitamin hiányából eredő szem problémákat.

Felhasználási területe rendkívül változatos, fogyaszthatjuk nyersen, sütve, párolva, tehetjük levesben, fogyaszthatjuk főzelékként, de még kiváló sütemény is készülhet belőle.

Forrás: pixabay.com

Vélemény, hozzászólás?


Naptár

2019. február
h k s c p s v
« jan    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728  

Hírlevél

Iratkozz fel a hírlevélre!