Rebarbara

Tavasz végén jelenik meg a piacokon a fanyar ízű, húsos levélnyelű rebarbara. Sokan közömbösen mennek el mellette, pedig előnyös tulajdonságaiért és pikáns íze miatt érdemes a korszerűbb étrendekbe is beiktatni.

rebarbara

Ásványi anyagokat, főleg káliumot, C-vitamint és növényi savakat tartalmaz. A bioflavonoidok a növényekben előforduló biológiailag aktív vegyületek egy csoportját jelentik, amelyeknek nagyon kedvező hatásaik vannak. A flavonoidok gyakran a C-vitaminnal együtt fejtik ki hatásukat. Flavonoidokban gazdag növények az alma, répa, cseresznye, paprika, narancs és ide tartozik a rebarbara is. Frissítő hatású, serkenti a bélműködést, vér és vese tisztító hatású növény. A rostokban gazdag rebarbarának igen alacsony a kalóriatartalma, 100 g-ban mindössze 17 kalória van.

A meghámozott levélnyelek levesnek, mártásnak elkészítve, sütve, kompótnak, krémnek, pite és rétes tölteléknek egyaránt alkalmasak. Vegyes gyümölcsíz dúsítására, levét bor és szörp készítésére használhatjuk.

Vásárlásnál ügyeljünk arra hogy a friss leveleket kettétörve reccsenő hangot haljunk, mivel a friss szár lédús. A rebarbarát legjobb frissen felhasználni, de hűtőben 2-3 napig eltartható. Mivel savanykás íze nem mindenki tetszését nyeri el, ezért érdemes más gyümölccsel társítani, különösen jól harmonizál az eperrel.

Kép forrása: pixabay.com

Vélemény, hozzászólás?


Naptár

2019. november
h k s c p s v
« jún    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

Hírlevél

Iratkozz fel a hírlevélre!